Mendaki Gunung Nuang, Hulu Langat Selangor


dscn3260

Dan sekarang Pengeranz nak ajak semua ikot Pengeranz dan rakan-rakan lain mendaki Gunung Nuang kat Hulu Langat, Selangor. Kami semua bergerak dari Politeknik Sultan Idris Shah pada jam 11.30pg pada 7 Feb 2008(dah lama baru nak tulis kat blog,tapi cerita still tak basi lagi k, masih segar dalam ingatan). Perjalanan kami ambil masa kira-kira 2 jam la kononnyer. Kami pergi 3 buah kereta, Gen2, Viva, dan Sutera. Huh~ model kereta pun nak bagi tahu ni.. Apa-apa la….

Kami semua terus ke Nur Lembah Pangsun dimana inilah pihak tajaan utama kami, tempat tinggal dan santapan malam… memang best. Malam tuh kami buat unggun api dan bermeeting la kesemuanya pasal makanan la apa la, macam-macam. Percaya atau tak Pengeranz dan kawan sorang lagi ni Lan, bangun seawal 5.30 pagi untuk menyediakan makanan untuk mendaki nanti, kami berdua buat sandwich, tapi yang sedihnya tak ada sudu jadi apa lagi guna la tangan untuk menghancurkan sardin tersebut, tapi bersih ok…..

Seawal jam 7 pagi kami dah berada di kaki Gunung Nuang, tapi jangan sangka itu baru kaki-kaki bukit untuk sampai ke kaki Gunung Nuang, tapi memang satu cabaran yang perlu ditempuh dengan penuh kesabaran, sebab nak daki bukit-bukit tuh pun dah separuh PENGSAN!!!! Dan akhirnya pengeranz sampai ke kaki Gunung Nuang sendirian, yang peliknya Lan stamina dia mak ai! Power tuh!!!! Tapi apa pun salah seorang dari kami terkandas di kaki gunung iaitu Azri di kem Lolo kerana masalah kakinya yang bengkak habis! Sebab sebelum ni kaki dia memang dah sakit…., so skunk tinggal 11 orang, dah macam AF plak ada pelajar yang terkeluar.

Tapi pengeranz sebenarnya dah tak larat jugak tuh, tapi tabahkan juga, tapi untuk sampai ke kem seterusnya memang separuh MATI!!!! Tapi dengan semangat Lecturer pengeranz EN.Khirun, pengeranz kuat lagi, tapi kaki dah mula krem!!!!! Nasib baik ada kawan kelas tolong!!! Khairil la yang tukang urut kaki ni sambil diperhati oleh En.Khirun dan Firdaus!!!! Tengok aja…tak tahu kew orang dah sakit ni!!! Sentap! Huh~

Mungkin En.Khirun dah penat nak bg semangat (menyampah pulak tgk budak ni!) so Firdaus lak jadi mangsa untuk memberi semangat pada pengeranz! Huh memang nak sampai ke Kem Pacat memang satu musibah!!! Huhuhu

Tapi akhirnya sampi juga ke Kem Pacat, WALAUPUN lambat ok….. Tapi yang lain teruskan perjalanan, dan salah sorang dari itu terpaksa menemankan pengeranz, dan yang ke Puncak hanyalah 9 orang sahaja, 3 lagi sudah terkeluar. Macam tuhlah cerita perjalanan ke Puncak Bunung Nuang….

Nak tahu malam tuh kami semua berpakat semua makan 2 pinggan dan 2 cawan air…. Huh memang Nampak macam kebulur sgt manusia ni….. Apa pun memang happy ke Gunung Nuang!… dan 9 Feb kami semua pulang balik ke Politeknik, tapi sempat ke kolam air panas untuk rendam-rendam kaki….. huhuhuhu

Jadi melanconglah di Malaysia, macam-macam ada.

About these ads
Comments
6 Responses to “Mendaki Gunung Nuang, Hulu Langat Selangor”
  1. en_me says:

    “Gen2, Viva, dan Sutera” kereta buatan nasional tewww.. hi abang pangeranz yg encemm tewww, salamms dr me dikejauhannns

  2. helmi lassim says:

    shai beg pink…
    so sweeeeeeeeeeeet….
    rindu dowh ngn korunk!!!!!!!

  3. mUsKa PriA LaGi HeBaT says:

    wah very dA kan…
    best banget pegi Nur Lembah Pangsun n G. Nuang???
    nanti leh ajar aqu wat blog tak????

  4. en_me:
    cintailah buatan Malaysia….

    Oneonly:
    see there!!

    helmi lassim:
    huhuhu
    tuh beg MICE la….

    mUsKa PriA LaGi HeBaT:
    Mesti la best!!!!
    ok nanti kita wat kelas blog k…
    bayaran RM100 jew…. untuk 5 hari..makan minum sendiri…..tmpat tgl pun sendiri
    wakakakakaka

  5. Kome la...... says:

    amboi…..
    suke la ko…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: