Ada Apa Dengan Hati Yang Dalam Kesakitan


Yang terkena terhiris, yang terkena menangis, yang terkena nyanyi lagu dalam hujan dalam syahdu.

Kenapa manusia sering merungut apabila ada pihak yang menyakitkan hati?. Tetapi sedar tak kita bahawa kita juga pernah menyakitkan hati orang lain. Tak mustahil kalau kita penah menyakitkan hati orang lain, satu hati kita akan disakiti jua. Jadi janganlah merungut! Balasan Tuhan namanyer…

Kita harus nilai diri sebelum menuduh atau membenci seseorang. Jika kita tahu betapa perit dan sakitnya disakiti, tak mustahil kita takut menyakiti hati orang lain. Lainlah jika anda ada perasaan (PHd) perasaan hasad dengki yang mendalam,yang mempunyai niat untuk membalas dendam. Huh!, memang bahaya…

Malam ini niat aku untuk berehat lebih awal tidak kesampaian. 12.10am, memang bagi diriku dah lewat, kerana dengan kepala yang sakit bagai nak pecah 1,000,000 banyaknya. Tetapi niat terbantut untuk berehat lebih awal kerana memikirkan perangai manusia yang tak sudah-sudah…

Sekian, Tepuk dada Tanya selera..

p/s : Thanks kerana memberi ilham untuk diriku menulis lagi…

Comments
4 Responses to “Ada Apa Dengan Hati Yang Dalam Kesakitan”
  1. mahsyar90 says:

    kita memang tak boleh nak tutup mulut org..
    kita jugak xboleh nak puaskan hati semua orang..
    memang tu lumrah manusia..
    sabar je la..
    selamat hari raya!
    maaf zahir batin

  2. crazylove says:

    mahsyar90 – susah untuk puaskan hati semua orang….
    selamat hari raya jugak…

  3. HafizAds says:

    nilai diri sebelum berkata sesuatu mengenai orang lain…
    jadi sayangi orang sekeliling kita…
    kan tak ada masalah dah…

  4. crazylove says:

    HafizAds – 100% saya sokong… thanks

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.
%d bloggers like this: