Ada Apa Dengan Peristiwa Itu.


Peristiwa yang hampir lali dalam hidupku, tak tahu rasanya bagaimana untuk laluinya. Perkara 3 dalam 1 yang amat memeritkan, kala semua manusia tidak mampu menghadapinya aku yang terdampar, kuat atas kaki sendiri dengan linangan air jernih yang jatuh ke bumi dengan penuh tipu muslihat.

Aku sendirian dalam kesamaran untuk mencari jawapan dimanakah buruknya. Dan hatiku semakin tabah menghadapi semuanya. Turutkan hati ingin saja menangis rebah dimuka bumi, bimbang aku akan menyesali semuanya. Andai kubiarkan perasaan hampa ini bimbang pula usik perasaan yang luka lara.

Aku bagai ombak tepian pantai yang datang menghampiri tetapi akhirnya aku yang terbiar.Kekuatan diri hampir luntur, ubatilah hatiku dan usah dibiarkan. Kesalahanku nyata kelihatan, tetapi itu hanya untuk kebaikan, percayalah!.

Cantik pelangi yang menawan hati disenja hari akan lenyap jika mentari sendiri terlena akan sinarannya. Dan akhirnya hanya rembulan dan bintang menjadi peneman. Aku hanya tidak mahu mendusta hatiku sendiri dan terbangun dari terlena didakapi mimpi, lalu aku menyapa keluhan hatiku padamu, dan akhirnya semua itu mengundang rawan antara kita.

Sebak rasa hati bila ku kenangkan apa yang terjadi amat memilukan hati, dan sekarang haruskah aku cari keputusan ataupun terus bertahan.Benar. Tiada kata yang kau berikan, tetapi caramu kuat menyatakan hatimu sudah pudar luntuh kasih dan sayang.

Comments
2 Responses to “Ada Apa Dengan Peristiwa Itu.”
  1. princess says:

    mmg cinta manusia perlu…tapi tak perlu terlalu diagungkan sehingga merana….berbalik kepada cinta nan Satu…Allah sentiasa ada sbb janjiNya hanya manusia yg baik layak untuk mendapat yg baik….bersangka baiklah pada takdir Allah…..percayalah sy juga pernah merana kerana cinta..tp itu dulu…..tabahlah sahabat..

  2. crazylove says:

    ini mengenai cerita lama…
    mungkin sekarang saya harus tabahkan semangat..
    dan sekarang saya boleh berjalan di kaki sendiri…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.
%d bloggers like this: