Ada Apa Dengan Hipokrit


Kenapa manusia harus bersikap hipokrit?. Nak tutup siapa anda sebenarnya?, ataupun inginkan perhatian dari pihak lain yang menyatakan anda ini “bagusnyer die!!!”, like that? Hurm…. Bagi aku serius ianya tak perlu dalam diri aku, aku lebih senang orang tahu siapa diri aku sebenarnya, bukan nak bukak pekung di dada tapi, “lu pikir la sendiri!”.

Tetapi secara peribadi aku nyatakan disini selalunya orang hipokrit ni disanjung, itupun kalau orang tak tahu yang die tuh hipokrit sebenarnya. Sebabnyer orang tuh mestilah nak tunjukan yang dienyer baik di mata SEMUA orang…. Sebab tu semua orang akan sanjung orang tuh…. Aku benci ngan orang yang hipokrit ataupun orang yang suka tipu dirinya sendiri…tak bersyukur namanyer…. Tapi sakali dah tahu yg orang tu,rupa-rupanya lebih dari talam dua muka hurm….masa tuh cemuhan, makian semua diletakan keatas dirinya….

Tapi yang lebih teruk aku nak nyatakan disini, aku kesian melihat seorang hamba Allah ni… die ni memang baik, sebab apa aku cakap mcm ni… sebabnyer die ni sembahyang tak pernah tinggal!. Baca Al-quran tiap2 malam tak pernah miss serius aku tak tipu…. Tapi hatinya siapa lah yang tahukan…hanya-Die sahaja yang maha mengetahui…. Tu bleh kira hipokrit jugak ke????? Secara peribadi, (sorry agak kasar sikit) tak ikhlas namanyer……..

p/s: Apa pun yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan…. Yang baik datang dari-Nya, dan yang buruk semuanya datang dari hamba-Nya ini…….

Comments
12 Responses to “Ada Apa Dengan Hipokrit”
  1. mahsyar90 says:

    hipokrik ni kalau dalam islam kan dikata munafik..
    tempatnya di neraka paling bawah sekali..
    hina sungguh.. na’uzubillah..
    mintak Allah lindung kita

  2. crazylove says:

    thanks mahsyar….
    sebab ingatkan kami….semua….

  3. mahsyar90 says:

    u r almost welcome😀
    hehe..

  4. budak kampung says:

    itu bergantung dgn niat masing² sbnarnya, jika utk menunjuk², sia² saje..
    “setiap perbuatan itu mestilah dgn niat”.
    salam singgah

  5. "eS@RLi" says:

    hUrMm..
    Be uR SeLf.. TuH LbH BaIk..
    OrG NaK TrImA, TRiMa..
    tAk nAk.. fOrGeT It!! ^_^

  6. crazylove says:

    budak kampung:
    tiap niat yg baik akan dibalas baik…tak gitu!

    eS@RLi:
    betol3x (upin dan ipin)

  7. pnig// says:

    tPI nnti kalu aku tak hipokrit…imej skola aku jtuh!!ko pnah dngar pasal imej diri tak???
    ko rasa imej diri tu sama tak dengan hipokrit??

  8. crazylove says:

    imej diri….
    bagi aku kita membentuk diri menjadi lain yng lebih baik….
    bukan buat2.
    btol tak???

  9. jc says:

    bla…bla…bla….aku memang hipokrit gak kengkadang…..

  10. jc : hipokrit tuh memang perlu ada dalam diri…tapi jgn melampau sangat ok…huhuhu

  11. dinda.teJa says:

    dinda biasa sgt jd hipokrit bila ada apa2 berkaitan dgn perasaan… huhu ssh la nk tunjuk perasaan sbnr.. cuma marah je yg xbole sorok.. huhu teruk dinda ni..

  12. dinda.teJa – kekadang hipokritni perlu juga…huhu tapi tgk keadaan la…

Leave a Reply

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.
