Sesajer jer….


Ada Apa Dengan Kata Pujian


Kenapa manusia susah hendak jatuhkan pujian kepada manusia lain? Alah namapun manusia kuman seberang laut nampak jew, tapi gajah depan mata mak ai…tak nampak langsung tuh. ntah la salah sikit itulah yang diungkit sampai bile-bile. Tapi bila kebaikan yang kita bukan akan lenyap sekejap aja pujian tuh, yang lebih teruk bila pujian langsung tak ditaburkan. … Continue reading

Super Trouper – Mamma Mia! Sountrack


DONNA & THE DYNAMOS Super Trouper Beams are gonna blind me But I won’t feel blue Like I always do ‘Cause somewhere in the crowd There’s you DONNA I was sick and tired of everything When I called you last night from Glasgow All I do is eat, and sleep, and sing Wishing every show … Continue reading

Slipping Through My Fingers – Mamma Mia! Sountrack


Schoolbag in hand She leaves home in the early morning Waving goodbye With an absent-minded smile I watch her go With a surge of that well-known sadness And I have to sit down for a while The feeling that I’m loosing her forever And without really entering her world I’m glad whenever I can share … Continue reading

Ada Apa Dengan Pengajaran Ini


Post aku yang agak peribadi. tetapi aku sebagai hamba dan manusia yang Esa aku harus kongsi pengalaman aku ni, sebab aku taknak korang semua akan sesama terjadi macam aku, mana yang baik kita ambil k, yang buruk kita buang la…… Ahad yang lepas aku bertegang urat dengan kakak aku, ala adik beradik bergurau kan, bak … Continue reading

Ada Apa Dengan Hari Pendaftaran Politeknik


Hari pertama aku di Politeknik Sultan Idris Shah pada sesi Jan 2009. Sedar tak sedar dah semester akhir dah aku ni…. Huh~ bleh la buli bdk junior kan..huhuhu. tak baek btol aku ni… Apa pun memang penat sebab semester akhir dapat bilik kat bawah semester ni amik ko, tingkat 4 tau. Wah!penat sudah mengangkat barang, … Continue reading

Benda Pelik Pilihan Pengeranz Bulan Ini!!!!


Ada Apa Dengan Lagu Gembira


Hati mekar bak bunga mentari, bersinar menerangi kegelapan dihati. Kau yang ku nanti dalam hidup kini menjelma bak bidadari melindungi dari segala musibah diri. Aku menari di taman yang indah kau hiaskan dengan bunga mentarimu yang segar mengembang.

Ada Apa Dengan Kakak Sengal


Skang ni aku nak cerota satu cerita yang paling aku tak boleh terima kesengalan seorang kakak menjual makanan di kafe tempat aku belajar…. Aku amik nasi n lauk pauk, pastu aku nak bayar la…

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.