Ada Apa Dengan Pengajaran Ini


Post aku yang agak peribadi. tetapi aku sebagai hamba dan manusia yang Esa aku harus kongsi pengalaman aku ni, sebab aku taknak korang semua akan sesama terjadi macam aku, mana yang baik kita ambil k, yang buruk kita buang la……

Ahad yang lepas aku bertegang urat dengan kakak aku, ala adik beradik bergurau kan, bak kata abang aku. Serius aku cakap aku sayang gler dengan semua adik beradik aku, kakak aku, abang aku. iyerla bak kata orang-orang tua air tak semestinya tenang kan…. kadang2 ada geloranya jugak. bagi aku, sebolehnyer aku nak tenangkan air sampai bila2.

semalam aku mimpi ketikak kakak aku dan abang aku, mak bapak aku tinggalkan aku, aku tak tahu nak mengadu nasib kat siapa. tangisan aku tak ada siapa yang dengar, manja aku tiada siapa nak belai. bila aku gaduh macm ni aku rasa bersalah sgt….

dan akhirnya ego aku dapat tunduk gak dengan permintaan aku… hati ini dah semakin tenang apabila kakak aku dah maafkan aku….huh Alhamdullilah….

Tadi masa kelas Tamadun Islam ustaz aku ada cakap umat nabi Muhammad usianya dalam 60-70 thun aja….. Aku rasa nak menangis sebab aku tak sedia lagi untuk kehilangan orang yang paling aku sayang kat dunia ni…. bagi aku mereka paling penting dlm hidup aku……

aku tek bersedia lagi nak tempoh kehidupan kat luar…. memang aku tak cukup matang untuuk hidop kat dunia yang penuh dgn dugaan ni…

Comments
2 Responses to “Ada Apa Dengan Pengajaran Ini”
  1. en_me says:

    mereka itteww dan kiterrr inih aderlarr milik milik Yg Maha Esa.. tawakall jer bro.. salammmz

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.
%d bloggers like this: