Ada Apa Dengan Kata Pujian


Kenapa manusia susah hendak jatuhkan pujian kepada manusia lain? Alah namapun manusia kuman seberang laut nampak jew, tapi gajah depan mata mak ai…tak nampak langsung tuh.

ntah la salah sikit itulah yang diungkit sampai bile-bile. Tapi bila kebaikan yang kita bukan akan lenyap sekejap aja pujian tuh, yang lebih teruk bila pujian langsung tak ditaburkan.

Aku percaya manusia ni memang tak boleh nak taburkan pujian terlalu sangat sebab takot-takot die pijak kepala kita balik, memang bernar tu. tapi bayangkan jika manusia tuh ditabur dengan kutukan dan kejian sahaja lagi teruk kan.

apa yang penting kedua-duanya kenalah seimbang untuk lahirkan manusia yang cemerlang, gemilang dan terbilang.

akhir kata tepuk dada tanya selera la yer….

Comments
3 Responses to “Ada Apa Dengan Kata Pujian”
  1. helmi lassim says:

    hmmmm…
    sabar je lah…
    rambut same hitam hati lain2….
    boikot org itu…
    haha…

  2. crazylove says:

    yeah…..
    huhuhuhu

  3. lilyace says:

    selalulah ingat kebaikan org lain, lupakan keburukannya
    selalulah ingat keburukan kita, lupakanlah kebaikan kita

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.
%d bloggers like this: