Earth Hour


 

Desktop Wallpaper

Desktop Wallpaper

Ni desktop aku. Satu hari ada orang tgk desktop aku dan die pun berkata, ” eleh ko sokong ke benda ni?, poyo jew….”.

Aku agak tergamam bila ada orang cakap macam ni, tak sangka rupa-rupa ada juga manusia yang mcm ni. Aku tak kisah la die nak cakap apa pun, bagi aku orang yang cakap macam ni orang yang tak faham apa yang sebenarnya dah berlaku, samada dia faham ataupun buat-buat tak faham aku pun tak pasti.

Lantas aku jawap, “Ini dunia aku, jadi kenapa aku tak sokong”, die tersenyap, dan lepas beberapa saat die jawap “memang kau sokong, ko tutup lampu bilik ko, pastu ko datang bilik aku”. Terus terang aku masih tak faham dengan orang ni.Kenapa mesti nak pertikaikan semua ini.

“Ok, kalau ko sokong ko jangan guna telefon, jagan buka laptop, jangan buka kipas”. Aku agak tergamam bila die cakap macam ni, sebab Earth Hour hanya tutup lampu bukan tutup elektrik. 

Sekarang aku dah tahu kenapa die cakap macam tuh “Sebab die TAK TAHU APA-APA mengenai EARTH HOUR!!!!”

Comments
10 Responses to “Earth Hour”
  1. mohamad 'asri says:

    sape y ckp camtu kt ko????
    klu ak jd ko dh lame ak sekeh2 pale dy bg dy paham psl nie…
    klu ak la….
    ak pown xpaham ngan dy 2…
    seingat ak la earth hour nie psl pemanasn global…
    dy juz suh ttp lampu y dikatankn menjd penyebab pemansn global…
    y dy p suh ttp elektrik 2 sume pe jdh eh???
    ak rs dy mmg xtaw pe2 psl earth hour nie..
    agaknye sbb 2 la dy merepek meraban kt ko kowt…
    elok ko bg info2 mengenai earth hour nie kt dy klu x abis dy sampaikn ajarn sst kt sume….

  2. mohhamad ‘asri – tuh la masalah nyer…..lantak la kat die!!! die kene byk study tau….

  3. loq says:

    wah earth hour…
    mesti sokong kempen ni yeah
    promte2 earth hour!😀

  4. pinky says:

    bdk2 yg dok kt hostel patut join x??

  5. Kome la...... says:

    ape yg korg sembang nh……
    amboiiiiii..

  6. sniffa93 says:

    hehe. pelik lah org yg ckp camtuh,
    anyway support jgk Earth HouR!
    okiess. epi n smile alwyz!

  7. loq – sokong-sokong….huhuhuhu
    pinky – mesti la…kalau ajak kawan2 lagi best!
    Kome la – apanyer???huhuhu
    Sniffa93 – huhuhuu

  8. en_me says:

    siannnn bumi kiterrr.. kannnns

  9. kusu says:

    yeah!
    aku pun sokong menda ni..
    walaupun masa tu aku dalam bas..hakhak

Leave a Reply

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.
