Malaysia vs Manchester United


Satu perkara yang amat berharga dalam industri bola sepak di Malaysia, perlawanan antara MU dan Malaysia yang diadakan di Stadium Bukit Jalil pada 18Jul2009. Satu sejareh yang amat berharga. Memang hangat. Pengiranz bukanla seorang yang meminati bidang bola sepak ini, Pengiranz tulis pun atas sebab semangat cintakan negara, sebab itu Pengiranz hanya menonton di Astro sahaja.

Kalau Pengiranz minat dah lama pergi ke Bukit Jalil. Semalam Pengiranz dengar HotFM yang berkobar-kobar menyokong Malaysia, Pengiranz pun amat sokong Malaysia, manalah tahu kalau-kalau Malaysia menang, tapi sayang ramai RAKYAT MALAYSIA menyokong Persatuan Bola Sepak MalaysiaMU, hurm….ini Negara kita jadi kita harus menyokongnya. Ramai yang menganggap Malaysia takan menang, dan ada yang kata Malaysia hanya mempu menjaringkan 1 goal sahaja. Memang sedih apabila RAKYAT MALAYSIA berkata begitu, tapi Pengiranz tetap sokong Malaysia. Pengiranz tengok kat Astro ramai yang memasangkan pakaian mereka dengan warna MERAH?, apa itu?. HotFM sibuk menyeru RAKYAT MALAYSIA memasangkan baju bewarna kuning, Kitakan RAKYAT MALAYSIA. Siapa lagi kalau nak sokong Malaysia kalau bukan kita sendiri RAKYAT MALAYSIA. Takkan nak harap orang MU sokong Malaysia, bayangkan kalau kita ke MU untuk lawan dengan MU sah-sah orang MU memasangkan pakaian Merah termasuk la kita yang kesana takkan nak memasangkan baju merah juga?

Dan hari ini terbukti Malaysia mampu menjaringkan 2 goal dan MU 3 goal, jurang memang tak jauh. Itu sudah cukup untuk membuktikan Malaysia cukup kuat dipersada sukan bola sepak ini, jangan pandang sebelah mata ok!. Apa yang penting Pengiranz harap semua RAKYAT MALAYSIA berpijak di bumi yang nyata!, sifat cintakan Malaysia sahaja yang mampu membuatkan atlit Negara bersemangat!

Comments
3 Responses to “Malaysia vs Manchester United”
  1. atie says:

    aah!rmai pnyokong MU owg mesia.
    tah pape tah

  2. nak buat macam mana kan…tak salah nak minat tapi… hujan batu negara sendiri hujan emas negara orang….blom tentu kita dapat emas kat negara orang tuh!!!!!

  3. Affuan says:

    Go go 1Malaysia!!

    *najib mesti bangga ngan aku. ahaks!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.
%d bloggers like this: