Adat Manusia


Dah jadi lumrah manusia mengumpat, memburukan, sabotaj, fitnah, mulut longkang, perosak. Tapi perkara ini boleh dibendung jika tiada org yang peduli. Amat sedey ok dgn manusia mcm ni. Memang betul kekadang kita manusia takpasti kita dipihak benar atau tidak. Tapi jika kita hanya berdiam diri akhirnya rahsia akan terbongkar oleh manusia2 sedey ini.
Apa dalam fikiran sebenarnya nak memburukkan org lain, dan yabg percaya juga satu bodoh plus sedey. Huh~ apa2 la uolss. Janji uols gembira walaupun hakikatnya uols sedey.
Dah tu sedar2 la diri uols ngan weols ni siapa, x sepadan ok. Uols sgt2 la LOW CLASS. Ini la contah terdekat PEROSAK BANGSA bak kata Azwan Ali, perosak silaturrahim juga uols, so uols ni sgt la sedey.
Ada juga yang mulut longkang. Hish pergi cuci dulu la mulut uols tuh, kata kata uols jijik ok. Tak mulia langsung!
Uols ingat dgn uols ckp mcm tuh uols hot? KAMPUNG! Bila ayam kampung masuk Pavilion? Bayang la uols~ malas weols nk ckp la.
Apa pun uols2 sekalian jaga la mulut, hati, supaya jgn jd cam longkang n PhD ok, tak sesuai tuk masa depan.

Comments
3 Responses to “Adat Manusia”
  1. muska says:

    uoalz sabar jo lah…. mulut org nie mmg x boley dijge…ade jer benda yg x puas ati kat mata dye….bile die kena batang idung baru dia tao mcm mne org laen rse…..mulut mmg hauk..

  2. prolever says:

    mulut sapa tu…….

  3. ntahlerrrr nhuhuhuhuhu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.
%d bloggers like this: