Review Teater Muzikal TERIMA KASIH CINTA


TERIMA KASIH CINTA Cinta?, memang sukar untuk ditafsir, ianya datang dari hati dan ianya tak dapat dipaksa, tetapi percayalah cinta dapat dipupuk. Pelbagai persepsi yang diberikan ianya bergantung kepada permikiran seseorang serta kepercayaan seseorang berkenaan cinta. Cinta pada keluarga, cinta pada kekasih, cinta pada pasangan, dan cinta yang agung adalah cinta pada yang Maha Pencipta. … Continue reading

Lirik Lagu ST 12 – Jangan Pernah Berubah


Lirik Lagu ST 12 – Jangan Pernah Berubah Biarkan waktu teruslah berputar Mencintai kamu penuh rasa sabar Meski sakit hati ini kau tinggalkan Ku ikhlas ‘tuk bertahan Cintaku padamu begitu besar Namun kau tak pernah bisa merasakan Malah kini kau ucapkan selamat tinggal Membuat keresahan Reff:[*] Meninggalkanku tanpa perasaan Hingga ku jatuhkan airmata Kekecewaan ku sungguh … Continue reading

Protected: Kehadiran Mu…


There is no excerpt because this is a protected post.

Bermulanya Hari


Ak tak pasti dgn kehidupan ak yg sbnar. Apa naseb ak untuk hidup di dunia kegelapan ni, ingin sesekali ak rasa mcm nk keluar dari dunia ni, tapi ak pasti aku sendiri tak mampu, dan kini ianya berulang, diriku bagai lemah. Begitu senang dihentam dan sakit, bak kata pepatah dah jatuh ditimpa tangga, ak sedar … Continue reading

Cerita Yang Tiada Penghujung


Biar ak sendiri berdiri.. Merenung pergerakan laju, masa berlalu, kisah berlalu.. Ak x kesah sgt semua ni.. Tapi ak yang pentingkan harga diri, yang ak rasa jauh pergi, tak ada dah dlm diri ni.. Kat mana lagi nk cari hanya Dia, ya! Ak yakin hanya Dia yang dapat membantu ak untuk tempuh kehidupan dunia yang … Continue reading

Just Typo


Mungkin kah ini kesalahan.. Ala adew aku kesah ke.. Apa yang penting aku bahagia dengan famili dan kawan-kawan aku.. Kalau nak fikir balik mungkin ini salah langkah.. Langkah yang aku cari sendiri, so tanggung sendiri la,tak ada sapa pun pimpin aku. Hahaha 🙂 ketawa jahat.. Sejak kebelakangan (jarang guna ayat ni) ni bayak betul benda … Continue reading

Mencari Cinta?


Salam… Suatu pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara seorang guru falsafah dan pelajarnya… pelajar: guru, apakah erti cinta..?bagaimanakah saya boleh mendapatkannya…? guru: ada sebuah ladang gandum yang luas didepan sana. berjalanlah kamu dan jangan sesekali kamu berundur. kemudian ambillah satu ranting. sekiranya kamu mendapati ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya kamu telah menemui cinta. pelajar tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia kembali dengan tangan yang kosong. guru bertanya: mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting pun…? pelajar menjawab: saya hanya terpaksa memilih satu ranting saja, dan sewaktu berjalan saya tidak boleh mengundur kebelakang semula. sebenarnya saya telah berjumpa dengan satu ranting yang paling menakjubkan tapi saya tak tahu apakah yang akan menakjubkan di hadapan sana nanti, maka saya biarkan ranting itu lalu saya dapati tidak ada lagi ranting yang paling menakjubkan selain daripada yang saya … Continue reading

Ada Apa Dengan Bak Kata Orang


  “Bak kata orang-orang tua”. Kita sering cakap benda ni kalau nak buat perumpamaan. Perumpamaan jugak sering digunakan untuk mendidik mentaliti dalam masyarakat. Kat sini pendapat saya mengenai “bak kata orang”. Ini hanya pendapat tidak bermaksud untuk menyindir ataupun ditujukan kepada individu yang masih hidup mahupun yang meninggal dunia.

Ada Apa Dengan Definisi Sebenar Tentang Cinta


Ada orang cakap cinta ni macam cermin kaca, ceria dan indah apabila dipandang tak dapat dinafikan semua suke melihat cermin bukan?. Tapi andai kata cermin itu retak dan berakar seribu banyaknya, cinta itu sendiri hancur dan tak bermakna lagi. Tetapi kita fikir sejenak jika hidup tiada cinta bagaikan hidup yang tiada siangnya. Sudah menjadi lumrah … Continue reading

Ada Apa Dengan Kasih Sayang


Setiap manusia memang memerlukan kasih sayang dari seseorang individu yang lain dari keluarganya, memang perkara ini tidak dapat dinafikan sehinggakan alam ini telah menetapkan peraturannya setiap manusia mempunyai pasangan masing-masing. Kasih sayang memang tidak boleh dipaksa tetapi ianya boleh dipupuk dengan hati yang ikhlas untuk menerima pasangan dengan seadanya. Kasih sayang juga terlalu subjektif untuk … Continue reading

Lihat Diriku


Engkau tiba bagaikan pelangi, tak bercahya namun kau berseri, tapi cukup menghiburkan hati ini. Itulah yang dapat aku perkatakan apa yang aku rasa pada saat ini. Walaupun tak berseri tapi cukup menghiburkan hatiku. Lihatlah pada diriku dan lihat dirinya dan siapa yang hidup dalam dunia emasnya dan janganlah percaya jika anda dapat melihatnya kerana anda … Continue reading

  • :.Mutiara Kata.:

    Masa Lampau, Masa Sekarang Dan Masa Depan. Sebenarnya Adalah Satu... Ia Adalah Sekarang - Stove
  • :. Contemplation.:

    Pride is not the best because we never fell. But as we come back every time we fall.